Hitte zorgt voor aanpassing in afvalinzameling
In de gemeente Tiel worden de ophaaltijden voor afval de komende dagen aangepast. Door de verwachte hoge temperaturen zullen vuilniswagens eerder op pad gaan om ervoor te zorgen dat medewerkers hun werkzaamheden kunnen uitvoeren voordat het heetste deel van de dag aanbreekt.
De aanpassing in de ophaaltijden geldt voor verschillende wijken in Tiel, inclusief de binnenstad en de omliggende woongebieden. Bewoners worden aangespoord om hun afval een dag eerder of op een iets vroeger tijdstip aan de straat te zetten. Dit is van belang om te voorkomen dat er geen afval wordt opgehaald als de vuilniswagens eerder komen dan gebruikelijk.
De gemeente Tiel heeft aangekondigd dat deze maatregel tijdelijk is en specifiek is ingevoerd vanwege de verwachte hitte. Het welzijn van de medewerkers die het afval ophalen staat voorop. Door vroeg te beginnen, kunnen zij hun werk veilig en efficiënt uitvoeren.
De nieuwe ophaaltijden zijn als volgt:
- Ophaalrondes starten vanaf 06:00 uur in plaats van 07:00 uur.
- Bewoners wordt aangeraden om het afval uiterlijk de avond ervoor aan de weg te plaatsen.
Het is belangrijk dat inwoners van Tiel zich aanpassen aan deze nieuwe tijden om te zorgen voor een soepele uitvoering van de afvalinzameling. De gemeente zal blijven monitoren hoe deze wijziging verloopt en kan indien nodig verdere maatregelen nemen in verband met de hitte.
Bewoners worden gevraagd om extra aandacht te besteden aan hun afvalbeheer in deze warme dagen. Dit omvat het goed afsluiten van containers en ervoor zorgen dat er geen geurhinder ontstaat door het afval. De gemeente hoopt op begrip en medewerking van de inwoners zodat iedereen veilig en efficiënt zijn afval kan laten ophalen.
Met deze aanpassing speelt Tiel in op de weersomstandigheden en zorgt het ervoor dat de dienstverlening aan inwoners niet in gevaar komt, zelfs niet tijdens extreme hitte.










